Kas pistikhübriid tasub end ära? Passat GTE näide

Pistikhübriidid ja elektriautod on meie klientide seas üha populaarsemad ja ei saa salata, et ka endal on huvi nende vastu järjest kasvanud. Seega otsustasime ka ise pikemad katsed ära teha ja kogemust teiega jagada.

Esimesena jõudis selle tarbeks kohale 2015. aasta Volkswagen Passat GTE pistikhübriid, millel on lisaks 1.4 liitrisele 115kW bensiinimootorile ka elektrimootor, millega saavutab kombineeritud võimsuseks 160kw. Akupakk on 9,9kwh, millega Volkswagen lubas sõiduulatust kuni 50km.
Esialgu natuke pelgasime vanust ja läbisõitu, kuna mine tea, kuidas see akudele mõjub. Pikem testimine näitas, et mure oli asjata, auto sõidab endiselt väga hästi ja aku on ka heas korras.

Allpool räägib Kuldar oma kogemusest:
Sõiduomadused sarnanevad tavalisele Passatile, kuid kaalujaotus on veidi parem. Elektrirežiimis saab nautida totaalset vaikust, ainult väike rehvi ja tuulemüha, aga mitte midagi hullu.

Dünaamika poolest on GTE võrreldav 1.8 TSI või 2.0 TDI 140kw mootoritega, olles tehasenäitajate järgi isegi neist kiirem. Linnas annab elekter kohaltvõtmisel mõnusa kohese kiirenduse. Aga see pole selle auto juures väga oluline, pigem tekkis mul hasart, et kui ökolt on võimalik sõita.

See toobki mind kütusekulu juurde. Alguses vajas natuke katsetamist, aga kui võtted selged, siis üllatas mind, kui soodsalt sellega hakkama saab. Ma testisin teda ca poolteist nädalat oma igapäeva sõitudel ja üks pikem sõit nädalavahetusel(89km üks ots). Sellel perioodil sõitsin 415km, keskmise kiirusega 36km/h ehk linna ja maantee sõit umbes pooleks. Keskmine kütusekulu tuli 3.0l/100km ja elektrit kulus 12.7kW/h/100km . See teeb 100km hinnaks umbes 5,2€. Võrdluseks on sarnase kasutusega 2.0 TDI kütusekulu 5,5l/100km ehk ca 6,6€ ja 1.8 TSI kütusekulu 7.5l/100km ehk ca 10,1€.

Lühemad, kuni paarikümne kilomeetrised otsad kodu ümber on võimalik kenasti ainult elektriga sõita ja annavad veel suurema võidu. Minu parim tulemus ühel sõidul ainult aku pealt sõita oli 51km, mis nõudis küll pingutust, aga näitab, et aku vist endiselt heas korras(tehaseandmed sõiduulatuse kohta on 50km).

Kuigi GTE võit tuleb esile eelkõige linnaautona, siis oli arvestatav sääst ka maanteesõidul. Selle jaoks sõitsin 50,70 alad elektri pealt ja kui sõiduulatuse ja sõita jäänud kilomeetrite summa klappis, siis sõitsin lõpuni elektriga. Seda on muidugi kergem teha marsruudil, mis on tuttav, kuna oskad planeerida, kuidas sõita. Minu pikim sõit 89km ja keskmine kütusekulu 3,3l/100km.

Kokkuvõttes on GTE igati mõistlik alternatiiv diislile või väiksemale bensiinimootorile, kui otsid võimalikult ökonoomset autot. Tuleb silmas pidada, et tasub ta end ära ainult siis, kui saad kodust/töölt alati täis akuga startida ehk peaks olema laadimisvõimalus. Laadimine toimub tavalisest 220v pistikust ning täislaadimine võtab ca 3.5h. Täiendava võidu(isegi väga olulise) annab see, kui auto ja aku enne kaabli otsas soojendada(või suvel jahutada). Selleks on vastav võimalus igal GTE-l olemas.

Testitud auto: https://www.mobile24.ee/autod/volkswagen-passat-highline-gte-phev/
PS! Pistikhübriidi tellimisel anname 20% allahindluse teenustasust!

Allikas: M24